SAP Ventures – Isu Halal dan Hukum Syariah

Salam…

Banyak komen yang Abah terima mengenai pelaburan dalam SAP yang katanya menyerupai skim cepat kaya.. Dan pihak ICBT memberikan penerangan mengenai isu ini..

Secara ringkasnya, SAP Venture IV adalah halal, kerana belum ada perkara syubhah ditemui sepanjang program ini beroperasi.

Secara terperinci, syarikat membekal produk ebook dan peralatan bisnes online dengan 10 jenis pakej mengikut kumpulan harga.

Menurut JAKIM, SAP Venture IV tidak termasuk dalam kategori makanan, minuman, kosmetik, tempat sembelihan, persekitaran pemprosesan dan sebagainya. Oleh itu menurut pihak JAKIM, produk kami tidak perlu memohon apa-apa sijil halal dari JAKIM, JAIN mahupun MAIN.

Setiap satu produk dalam pakej SAP Venture IV juga dibenarkan untuk dijual semula secara bebas oleh sesiapa kepada sesiapa, di mana penjual boleh menyimpan kesemua keuntungan yang diperolehi.

Oleh itu berlaku satu sesi jual beli antara setiap penjual dan pembeli. Sebelum anda membeli, anda adalah pembeli. Selepas anda membeli dan menggunakan modul SAP, anda adalah penjual, di mana anda menjual pakej SAP Venture IV bagi pihak syarikat dengan perjanjian komisen untuk setiap jualan.

Dalam masa yang sama, pihak syarikat telah membangunkan satu modul yang berperanan mempromosikan pakej SAP Venture IV secara automatik bagi pihak anda.

Dengan promosi yang dijalankan oleh modul, maka tidak timbul sebarang isu penindasan orang bawah mahupun orang atas. Hanya platform yang disediakan oleh penjual, tetapi aktiviti pemasaran dijalankan oleh modul, maka memang jelas sekali tidak timbul isu penindasan di sini.

Juga, tidak timbul isu duduk diam dapat duit, atau makan hasil atas angin dalam perniagaan ini. Kerana hanya aktiviti promosi sahaja yang dijalankan oleh modul, selebihnya adalah usaha anda sendiri sebagai penjual, untuk memastikan platformnya (akaun facebooknya) sentiasa aktif dan berkualiti.

Selain itu menjadi tanggungjawab anda juga untuk menjawab kemusykilan prospek, serta tanggungjawab penjual juga untuk memberi sokongan kepada pelanggan yang kemudiannya menjadi penjual juga.

Maka sekali lagi, tidak timbul sebarang perkara syubhah dalam pakej SAP Venture IV. Mudah-mudahan rezeki kita semua diberkati, amin…

Sooo… apa tunggu lagi… cuba klik http://rm40.ibct.my/79 untuk terus menjana income…

About razibmokhtar

Mencari Kehidupan Sempurna Bermula Dengan Pemakanan Sempurna

Posted on 14 August 2012, in Pelbagai and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment